søndag 18. oktober 2009

Tova tøfler

Mønster: etter eget hode
Garn: Raumagarn fra skattekista
Krok: #8

I september fikk jeg plutselig så lyst til å hekle, så jeg fant frem noe gammelt ullgarn fra Rauma funnet hos en tante av pappa, en heklekrok som passet og satte i gang. Heklet de slik jeg hekler Ballerinatøflene mine, men med tykt garn og krok nummer 8 så ble de kjempe svære! Brukte opp de restene jeg hadde: 200 g med blått garn, noe beigt og en liten rest med brunt. Herretøflene ble sikkelige restetøfler, synes nesten de er litt stygge... Herretøflene fikk tre omganger på 60 grader, dametøflen to omganger. Nå er de omtrent passe: dametøflene litt romslige, herretøflene lange og smale. Jada sånn går det når man hekler på lykke og fromme.. hehe Disse havner på hytta og blir gjestetøfler for kalde ben :)

tøfler før-etter


tovatøfler


8 kommentarer:

  1. Lekker blåfarge, de ble jo fine! Min erfaring er at heklede saker tover mindre i str enn strikkede.

    SvarSlett
  2. Så fine tøfler! Her hadde det jammen skjedd en del siden sist jeg var innom. Så fint du har fått igjen blogg-lysten og forum-lysten. Håper å se deg inne på Hobbyboden, og jeg.

    SvarSlett
  3. Hi hi....så ut som om mobilen din vokste......men så er det jo omvendt.
    Deilige tøfler. Vasser rundt i mine nå, me d påsydde skinnsåler, så varer de litt lenger.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  4. Så flott tøfler, vanskelig å beregne de der tovegreiene altså, men litt for stort er vel helt greit. Ble flott Kauni skjerfet ditt da, fiiine farger til enkle antrekk!!

    SvarSlett
  5. Hei :)
    Det var kjempefine tøfler! Heldige hyttegjester som får bruke dem ;) hihi.. muligheter for en oppskrift kanskje? :)

    SvarSlett
  6. Det var flotte tøfler! Eg har også ein lei tendens til å lage ting utan mønster, og det har blitt nokre par tøfler med litt rar passform... Dine ser ut til å fungere fint:)

    SvarSlett
  7. Så fine tøflene ble. Hadde virkelig sansen for de med hjerter på :)

    SvarSlett
  8. fine tøfler, sånn at fått lyst å lage sånne :-)
    hilsen fra Aleksandra

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)