mandag 20. januar 2014

Finn to feil


Okey, så er "Finn to feil" litt misvisende, det korrekte er: "Finn to forskjeller". 


Jeg sydde litt i helga ei helg og resultatet ble litt pynt til blomsterpottene mine. Eller plantepottene om du vil. Jeg har nemlig bare planter, ingen blomster - blomstene bare dør. Så da går jeg for varianten i stoff. De holder seg lengre ;)


Stoffet hadde jeg liggende, knapper ble funnet i knappeposen - og jaggu klarte jeg ikke å oppdrive noen passende pinner også. Til to av blomstene brukte jeg faktisk strikkepinner, eller rester av strikkepinner. Det kan nemlig gå hardt for seg i strikkemiljøet - og plutselig knekker man en pinne. Ubrukelig til å strikke med, men det finnes (heldigvis?) andre bruksområder. 




Den lilla, røde og oransje blomsten er lagd med utgangspunkt i en sirkel, og er ganske lette å lage. Jeg gjorde det på samme måte som den bloggen her. Eneste forskjell er at jeg også lagde et lite hull til pinnen i tillegg til vrengehullet. Den gule blomsten med spisser hadde jeg fra før. Den fikk bare ny pinne (den gamle hadde omtrent råtet bort etter 10 år i våt jord) Lagde også et lite hjerte når jeg først var i gang.

(Og om du lurer på hvilken forskjell jeg refererte til i begynnelsen av innlegget: blomstene har ulike knapper på de to sidene)


2 kommentarer:

  1. Hei på deg
    Jeg så forskjellene med knappene med en gang. Jeg ernemlig en som alltid legger merke til de små detaljene ;)
    Så kjempelurt å lage slike blomster. Det ble veldig fint.
    Liker du ikke blomster, er en orkide tingen. Den trenger nemlig ikke tilsyn og nesten ikke vann.
    Lykke til.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)