lørdag 20. september 2014

Rosett-jakken

Å kunne skrive et innlegg for så at det automatisk blir publisert på et gitt tidspunkt er ganske kjekt. Akkurat nå er jeg i Riga sammen med en venninne. Regner med at jeg koser meg ;)
Og dere kan kose dere med denne jakka:



Rosett-jakken ble strikket før sommeren. Den er strikket til ei lita jente i omgangskretsen. Jeg måtte justere maskeantallet litt, for oppskriften sa 165 masker til 0-3 måneder og min strikkefasthet sier at 140 masker fint passer til 6-9 måneder. Litt regning, litt strikking - og vips så var jakka ferdig. Det begynner vel snart å bli passende å bruke den også nå.

Februar 2015
Jeg får dessverre mye søppelkommentarer på akkurat dette innlegget og har derfor stengt muligheten for å legge igjen kommentare. Legg gjerne igjen på et annet innlegg :)

6 kommentarer:

  1. Nydelig Rosett! Garnet ser så fint ut, litt sånn rustikt :) Kos deg videre på ferie.

    SvarSlett
  2. For en skjønn liten jakke du har strikket.
    Slike plagg går i en fei.....
    Og du som er på ferietur, da. Kos deg masse.
    Klem

    SvarSlett
  3. Rosettjakken er så utrolig fin altså. Har hatt den på to-do lista lenge så nå må jeg prøve å få strikket den snart. Din ble utrolig flott.

    SvarSlett
  4. Denne er veldig fin, husker jeg startet på den men syntes armene var så veldig vide?? Er det bare meg eller...Neste gang skal jeg gjøre som deg, gå ned på masketallet ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte maskeantallet fra en annen jakke jeg har strikket, tilpasset bare så det skulle gå opp med pyntemaskene. Synes ofte fasongen på babyjakker er veldig vide..

      Slett