torsdag 8. mai 2008

Babylue i Muskat

Mønster: fra Nøstebarnboka side 116
Garn: 25 g Muskat
Pinne: strømepinne #4
Størrelse: muligens 6 måneder

Hadde litt garn til overs etter boleroen. Det ene nøstet som jeg ikke hadde begynt på leverte jeg faktisk inn igjen, flink som jeg er ;) Og resten strikket jeg babylue av. Eller jeg brukte 25 g og har fortsatt 30 g igjen. Strikket den minste størrelsen, så den skal egentlig være i 6 mnd. Men jeg brukte et annet garn, og er derfor usikker på den faktisk er så stor. Så nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg om jeg skal strikke en til og håpe på at de faktisk passer, eller om jeg bare skal droppe det..

Noen som har en baby til låns? :p Eventuelt noen som har strikket denne luen i garnet som står i oppskriften og som kan fortelle meg strikkefastheten de hadde..?

2 kommentarer:

  1. Det var ei søt lita lue. Kan ikke gi deg info om babystørrelser akkurat, men jeg kan gi deg ros;)

    SvarSlett
  2. Det dumme med Nøstabarnoppskriftene er at de mangler strikkefasthet, og folk strikker jo veldig ulikt. Babyer kommer jo også i forskjellige størrelser, så det spiller kanskje ikke så stor rolle?

    Hvis du måler omkretsen på luen din kan du sjekke hva det tilsvarer på en annen lueopskrift.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)