søndag 4. mai 2008

Perler på en snor

Mønsteret: kombinasjon av flere
Garn: ca 75 g opal sommernattsdrøm
Pinne: strømpepinner i bambus # 2,5

Disse sokkene kaller jeg "Perler på en snor". Jeg har ikke fulgt en oppskrift, men tatt litt her og der: spiralmønster har jeg hentet fra denne siden, på hælen har jeg strikket eyes of partridgesmønster og tåen har jeg tatt fra Jaywalker-sokkene. Garnet jeg har brukt har nydelige farger, men er kanskje litt "rotete". Derfor synes jeg det enkle spiralmønsteret passet. Og hullene slynger seg nedover som perler på en snor, derav navnet. Sokkene var ferdig i påsken, men siden det var et bidrag til månedens tema i mars på Nsf så kunne jeg ikke vise dem fram før nå. De er inspirert av det siste bildet der.

7 kommentarer:

  1. Fine sokker!!!
    oppskriften på vesten har jeg i utgangspunktet kjøpt på stoff og stil, men gjort om såpass mye at det ikke er så mye som er kjent annet enn mønsterrapportene. hehe

    SvarSlett
  2. Snygga sockor! Härligt mönster för ett mönstrat garn. Hur gick det med boleron?

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker..
    Ha en flott og kreativ uke :-)

    SvarSlett
  4. Meget stilige sokker! Jeg er imponert over kreativiteten og evnene dine;)

    PS: Fant bloggen din gjennom NFS...

    SvarSlett
  5. eyes of partridge-mønsteret løfter alle hæler, syns jeg. Vet ikke, det føles veldig som om hælen blirtykkere og mer holdbar og alt...

    SvarSlett
  6. Så flotte de ble!
    Den som hadde inspirasjon til å gjøre noe sånt... også sokker da!
    Jeg er VELDIG imponert!
    Flinke damen=)

    SvarSlett
  7. De sokkene dine var bare knallfine IJ! Også ser de lange ut, og jeg liker lange sokker, jeg!
    DRAUP, ja. De var kjempeflinke, og jeg var glad det var de som kom videre. Så gøy at du er venninne med hun ene da!

    Og du kler virkelig slike svale farger, du! Og du er sikkert en rolig person som det er behagelig å være sammen med. Så de testene er nok ikke bare tull......
    Ha en nydelig dag, min venn! klem.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)