torsdag 6. november 2008

Før helga..

Hva gjør man når man skal vekk i helga og man gjerne skulle hatt en veske? Man kikker gjennom de man har og forkaster alle for ingen er akkurat som man har tenkt. Man kunne sydd en veske da, tenker man. Men hva gjør man om man ikke har egnet stoff til sy en veske og ikke tid til å dra til byen for å kjøpe? (egentlig har man ikke tid til å sy vesken om man hadde hatt stoff heller..) Jo da kikker man gjennom de man har og ser om man kan gjøre om på en av dem, slik at det dekker akkurat det behovet man har i helga. Og slik ble det.



Sydde denne veska for 4-5 år siden og har ikke brukt den så mye i det siste. Har ikke helt passet til mine behov; men nå har jeg tatt vekk litt av bunnen, slik at den ikke er så dyp. Så har jeg tatt av litt på reima fordi den var for lang, i tillegg til at den er gjort smalere. Nå er den omsydd slik at den kan brukes en stund til. Egentlig hadde jeg lyst til å lage en likedann som den hvite jeg lagde tidligere, hadde et bilde av hvordan den skulle se ut men lilla for og greier.. Så det er mulig at jeg lager meg en sener uansett :) Har forresten brukt den hvite veska mye i det siste, veldig praktisk størrelse, om enn ikke så praktisk farge..

2 kommentarer:

  1. Gamle ting blir som nye, og man kan få bruk for dem igjen. Smart tenkt du IJ.
    Jeg har en deilig jakke som jeg vurderer å få byttet ut knappene på. Det er best å være fantasirik nå før finanskrisen tar rotta på alle og enhver!!
    Ha en super helg....begynner ikke før i morra men......anyway!

    SvarSlett
  2. Smart!
    Det er nok sånn man burde tenke - gjenbruk er en fin ting. Og ikke minst miljøvennlig!
    Ha en flotters trønderhelg!

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)