onsdag 26. august 2009

Sommerstrikk

Og med sommerstrikk så mener jeg ikke et typisk sommerplagg jeg har strikket, men det lille jeg faktisk har strikket i sommer - som på ingen måte er typiske sommerting ;)

sokker

Jeg har strikket sokker i ferien. Et par barnesokker - 35 g Sisu Fantasy, en rest etter mine sokker - og deler av flere sokker. Stemoren til kjæresten har nemlig satt i gang å strikke sokker, men kan ikke å strikke hæl eller tå. Derfor strikket jeg den delen på alle de fire-fem parene hun hadde liggende. Burde jo egentlig lært henne det, men hun var ikke intressert. Så da var det greit for meg, jeg fikk litt å pusle med og hun fikk ferdige sokker :)

7 kommentarer:

  1. Så kjekt å kunne hjelpe til litt med strikking. jeg har satt ei venninne igang med å strikke superenkle pulsvanter i julegaver. Men det å legge opp er visst ikke så lett. Så til nå har jeg lagt opp en 10-15 pulsvanter for henne... hehe...=P

    SvarSlett
  2. Jeg gjør akkurat det samme, strikker ull hele året! Ikke no tull ;)

    SvarSlett
  3. "Ull er ikke tull" - ikke engang om sommeren, hehe
    Strikker nesten bare ull jeg også, hele året, og sokker er takknemlig å sitte med i sommervarmen (for dem som har opplevd det i år :-o)
    Ha ei flott uke

    SvarSlett
  4. Ullsokker er det beste selv på kjølige sommerdager. Men jeg synes da at hun burde lære seg hælstriking. Det er da ingen kunst!!

    SvarSlett
  5. Du får printe ut noen ulike hælfellinger til henne så kanskje hun våger seg på det selv neste gang. Snilt av deg å hjelpe til da.

    SvarSlett
  6. Bra samarbeid :) Fine sokker ble det også!
    Takk for hyggelig kommentar til mine lilla sokker. Jeg kjøpte garnet i Strømstad, men det kan jo hende det kan kjøpes på nett også.

    SvarSlett
  7. Sokker trengs da hele året. Jeg labber stadig rundt i ullsokker på sene sommerkvelder, jeg!
    Du må gi din svigermor en oppskrift på spiralsokker, der finnes det nemlig ingen helfelling, bare å felle til tå!!!!
    Her regner det, og et par med ullsokker passer utmerket nå, men jeg skal på jobb, og må vente med ullsokker til kvelden! ;)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)