onsdag 12. august 2009

Tilbake til hverdagen

Dette kunne nesten hvert et "Lykken er..."- innlegg. For uten hverdagene så hadde man jo ikke satt pris på fridagene som dukker opp innemellom. Jeg synes nå uansett det er deilig med hverdag og rutiner igjen. Kjenner at det er godt å få ryddet og ordnet i leiligheten, begynne på jobb og se at det dukker opp ting i kalenderen. Etter hvert kommer man inn i jobb-, trening- og fritidsrutiner som man har vært uten hele sommeren. God å ha fri, men det er noe deilig betryggene med hverdag :)

Strikkelysten min har vært ganske fraværende lenge. Har ikke hatt noe særlig glede eller inspirasjon til strikking siden påske. Kanskje er det høsten som gjør det, eller så trengte jeg bare en pause, men jeg kjenner i hvertfall at det begynner å snike seg litt strikkelyst tilbake. Nøyer meg enda med enkle prosjekter som raggsokker, for noe avansert som gjør at jeg må tenke kan nok ta knekken på den igjen. Tror kanskje det ble for mange "må-prosjekter" ; jule- og bursdagsgaver som måtte strikkes ferdig innen da og da. Så i år tror jeg at det kan bli flere kjøpegaver enn tidligere. Skal bare strikke når jeg vil og føler for det :)


Har strikket bittelitt i sommer : et par barnesokker og hæl og tå på 4-5 andre par. Har ikke bilder av alt nå, så det kommer mer utfyllende om det etter hvert. Blomstene på bildet over er her bare for pynt. Litt kjedelig med innlegg uten bilde, så jeg viser fram hagebuketten jeg fikk av en venninne på bursdagen min i juli. Må forresten reklamere litt for Picasa 3. Tidligere har jeg redigert flere bilder sammen i Photoshop, men med Picasa 3 går det betraktelig mer smertefritt (i hvertfall når man lærer å bruke flere av mulighetene der). Det er dette programmet jeg har brukt i sommer for å redigere bildene mine. Anbefales :) Takk til Ingeborg for tipset!

5 kommentarer:

  1. Hei! :)
    Lenge siden jeg har vært innom bloggen din. Det var inspirerende å kikke inn her igjen! Herlige bilder av deg og din mor!

    Sommerlig hilsen fra Elin

    SvarSlett
  2. Herlige fargeklatter!!! Du er god med både kamera og ord frøken IJ!

    SvarSlett
  3. Ikke bra å ha slike må-bli-ferdig-prosjekter, det er ihvertfall drepen for min kreativitet! Derfor har det blitt så som så med hjemmelagde gaver de siste årene. Men håndarbeid skal gi meg overskudd, ikke ta overskuddet vekk, og da er det bedre å kjøpe gaver synes jeg!

    SvarSlett
  4. Du har så rett! Hadde ikke hverdagen vært gode, da tror jeg vi ville slitt (mer)!
    Strikkelysten kommer og går, det er helt normalt. Hyggelig at du blogger uansett!
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  5. Heisann
    Så fint å se deg igjen!!!!
    Siden din er virkelig blitt fin. Og alle de fine fargeklattene i innlegget under her, herlig!!!!
    Så må jeg bare si du har ei flott mor :)
    Jeg har strikket på meg vonde fingre, så vær glad du har hatt litt pause med strikkingen din. Jeg avanserte det siste året, med mange store plagg, og jeg som bare var vant med småtterier. Ikke rart det ble slitsomt for fingrene.
    Men nå er det litt småtterier igjen, med mykt garn og litt tykke pinner, i sakte tempo.......!
    Sender deg en liten klem!

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)