torsdag 24. februar 2011

Susie`s reading mittens

Eller i hvertfall min versjon av dem. Siden jeg ikke er så glad i tommel på pulsvarmerne mine, så droppet jeg den. Kuttet ut ene vrangomgangen på hver siden av hulraden oppe, og forenklet kanten nede. Tilpasset maskeantall og pinner til garnet, og strikket, i stede for å sy, sammen hullradkanten øverst. Pulsvarmerne er gode og myke, og er strikket av det som ble igjen etter lua mi.

Mønster: en light versjon av Susie`s reading mittens
Garn: 20 g Hjerte Cashmere
Pinne: # 3

my-reading-mittens

4 kommentarer:

  1. Kjempefine :-) Mine pulsvarmere kommer i morgen, følg med! Jeg liker altså tommel, men smaken er som baken... Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Så deilige og enkle de var (DEN!) men jeg regner nå med at du har en til!! ;)
    Det er ikke alltid det passer med tommel, men du kan ha et hull sånn passe langt oppe når du syr dem sammen, så kan du lure ut en tommel der, hvis kulda smyger på...

    SvarSlett
  3. Sylvia, jeg unngår selvfølgelig i størst mulig grad ting som skal syes sammen.. og dermed har jeg ikke noe steder å lage hull til tommelen. Men det går fint, jeg klarer meg uten. Og ja, jeg har strikket to ;) Før jeg får den tredje armen min, så klarer jeg visst ikke å være modell for to pulsvarmere i tillegg til å ta bilde.. hehe

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)