mandag 20. februar 2012

Lykken i vinterferien

Lykken er å ha vinterferie. Og i ferien er lykke så mangt:

I dag gleder jeg meg over å kunne sove til jeg våkner, uten å bli vekt av vekkerklokka (annet enn når kjæresten måtte opp), for så spille litt wordfeud mens man ligger krøllet sammen under dyna.
Jeg gleder meg over å betale 24 kr for to neglelakker, i stede for 50 for en. Og jeg tror jeg har funnet det perfekte garnnøste til et sjal jeg har planer om å strikke. Om været ute ikke var noe å glede seg over, så kan man kose seg over at man endelig er kommet hjem igjen i stede.
Jeg koser meg med påsmurt baguett, en kopp te og en episode Gilmore girls til lunsj. Strikking, fyr i ovnen og en myk kattlørv er heller ikke feil.

Det er en stund siden forrige Lykke-innlegg, men jeg tenker innemellom "dette kunne jeg blogget om".
Noen ganger har jeg ikke tid til å gjøre det, andre ganger tenker jeg at det er for "hverdagslig" og derfor kjedelig å lese om etter hvert. Men det er jo egentlig det som er så fantastisk - evnen til å glede seg over de små øyeblikkene i hverdagen. Jo mindre og enklere gleder, jo lettere er det jo å glede seg selv!

Max
Max er dagens pynt. Selv om han kanskje ser litt skummel ut, så er han veldig snill og rolig :)

3 kommentarer:

  1. Jeg kjenner misunnelsen kommer krypende! Selv jobber jeg 9 vakter på rad nå;( Slik er det når man har to jobber innen helsevesenet!
    Nok syting, men det så veldig koselig ut! Fordelen med turnusarbeid er at jeg i dag kunne sjekke blogger på senga før jeg stod opp til lang frokost i sofaen og tur med hundene før jobb. Ønsker deg og dine en fin kveld, og en flott vinterferie,)

    SvarSlett
  2. God vinterferie! :) Her var den største lykke i går, å leke gjemsel med mine jenter på 2,5år. Masse latter i heimen. Me like! :D

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en koselig dag :)
    Små gleder er viktige!

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)