tirsdag 24. mai 2011

Squids

I fjor *kremt* begynte jeg på et par grytekluter. Jeg hadde store planer om å lage disse til en venninne som a) ikke hadde grytekluter b) snart hadde bursdag og c) som likte squids. Jeg komponerte, skjærte, sydde og holdt på i godt tempo, før det hele bråstoppet når jeg oppdaget at jeg ikke hadde vatten jeg bruker til grytekluter. De hadde heller ikke vatt nede i byen, så da måtte jeg på Stoff og stil - og DET er jo et bussbytte og alt for mange minutter unna.. Det ble utsatt - og utsatt - og plutselig var det blitt (nesten) vår og vårrengjøringen sto for tur. Og hva dukket opp da? Joda, akkurat så mye vatt som jeg trengte til et par grytekluter, godt gjemt nede i en pose bak noe annet rot.


Og vips så var gryteklutene ferdig. Det vil si, de trengte fortsatt hempe, så jeg ordnet hemper og fant fram knapper - og "skal sy de på i løpet av påsken". Særlig! Helt ferdigstilt ble de først før helga. Men når jeg først hadde fått ordnet det så pakket jeg de inn og sendte de avgårde med en gang, så innspurten var jo nesten for ekspressfart å regne ;)

Ting tar tid, av og til tar det faktisk nærmere 11 måneder å få ferdig et par grytekluter. Så får vi håpe hun fremdeles trenger de da - men det er en helt annen historie :D

1 kommentar:

  1. Hei :) Så fine grytekluter du har laget. Føles sikkert kjempe godt å få dem ferdige og slippe å tenke på det mer. Hun blir nok sikkert kjempe glade for dem. Jeg har også noen UFO, en ble jeg ferdig med etter et år i skapet. Men bedre sent enn aldri! Ha en kjempe fin dag :) Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)