fredag 20. mars 2009

Stripete sokker

Mønster: eget hode
Garn: 65 g Silja
Pinner: # 3,5

Stripete sokkerStripete sokker2

I fjor strikket jeg et par enkle sokker (bildet øverst til høyre, de har visst ikke fått et eget innlegg en gang) til meg selv . De har jeg brukt kjempe mye! De er ennå ikke utslitt, men jeg tenkte det kunne være greit å ha et par liggende når de første må kasseres. Dessuten var det en ypperlig måte å bli kvitt resten av de grå og svarte Silja-restene mine. Selvfølgelig ble det for lite garn og jeg måtte supplere med et nøste av hver farge... Men ikke så galt at det ikke er godt for noe, nå har jeg nemlig garn til å prøve et nytt tøffelmønster jeg har fått :D Sokkene er strikket med forsterket hæl - gjorde det samme med de forrige, hælen på de er på en måte blitt tove og er ikke i nærheten av å bli slitt - og jeg har sydd sammen tåa. Denne måten å strikke tå på passer mine korte, rare tær helt perfekt.

8 kommentarer:

  1. Så flotte sokker!
    Det har jeg enda til gode å lære meg å strikke... har bare såvidt prøvd :)

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Flotte sokker du har strikket.

    Innom for å hilse god helg :)

    SvarSlett
  3. Så flotte sokker! Jeg er så missunnelig på dere som klarer å strikke sokker! Jeg fatter og begriper ikke hvordan man lager hæl!!!! jeg får gå til de eldre i bygda for å lære;)

    SvarSlett
  4. Det er helt nydelige sokker!

    SvarSlett
  5. stripete sokkar er så greit! :)

    SvarSlett
  6. Flotte sokker. Kanskje det er det jeg skulle gjort. Thomas sa forsiktig til meg at han gjerne ville ha svarte eller grå sokker, - etter at jeg hadde presentert han for helgas innsats; et par eplegrønne sokker til han=P
    Men jeg hater å strikke med mørkt garn. Kanskje striper er løsningen da?=P
    Takk for koselig kommentar i bloggen min forresten!=D

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)