tirsdag 29. mai 2012

Endelig..

.. fikk denne crazy log cabin-blokka bli til noe fornuftig!
Denne er det mange år siden jeg sydde, men før jeg fikk gjort den om til ei toalettmappe hadde jeg glemt hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg har jo sydd små punger og mapper både før og etter jeg sydde blokka, men jeg husket ikke akkurat den måten. En dag jeg surfet rundt på diverse blogger kom jeg over Timotei sin steg-for-steg forklaring, og da var det gjort. Jeg innså at denne myntpungen måtte være perfekt til blokka mi.


Endelig har jeg fått sydd noe fornuftig ut av denne lappen! Forklaringa er god, og bildene enda bedre, så det er lett å følge. Det skal sies at jeg en stund bare hadde teksten å gå etter, siden ingen av bildene ville vises.. Men når jeg gikk inn via en annen link dukket plutselig de opp også.
Den ble ikke så stor, ca 12 x 9 cm. Og den er ikke perfekt, men til å være første forsøk er den godkjent. Akkurat hva jeg skal bruke den til, vel det vet jeg ikke, men den er mer anvennelig nå enn før ;)

Jeg sydde litt i forrige uke også, men det mangler litt knapper og knappehull, så det får jeg vise fram senere. Jeg strikker også litt babytøy for tiden. En liten prins er akkurat ankommet på østlandet, og ei prinssesse er ventet hver dag som helst lengre vest. Prinsen sin gave passer nok ikke før høsten, så den strikker jeg på enda. Prinssessegava er stortsett ferdig, men mangler noen knapper og slikt. 
Burde starte på et prosjekt til (man bør jo i hvertfall ha to), men jeg er ikke helt sikker på hva det skal bli enda.. Kjenner at sommermodus muligens er på vei, ergo mindre strikking og mer lesing.

6 kommentarer:

  1. Sirkelpungen din ble ordentlig fin.

    SvarSlett
  2. Den ble veldig fin, og jeg likte så godt fargene på lappene ;)

    SvarSlett
  3. Så flott den var. Jeg er som alltid dypt imponert over alle syprosjekter. Denne ser veldig avansert ut i mine øyne med lappeteknikk først og så glidelås og greier.

    SvarSlett
  4. Kjempefin. No fekk eg ein ide til nokre slike blokker eg har liggande etter eit kurs eg gjekk på. Kanskje det blir pungar av dei. Nydelege fargar på denne.

    SvarSlett
  5. Den ble jo søt - du finner sikkert noe du kan putte oppi ;)

    SvarSlett
  6. Den var liten og søt.
    Og bare så det er sagt, så er slike små ting vanskelige å sette sammen, om de er strikket eller sydd.....
    Du kan jo strikke smågaver i sommer, da. Pulsvarmere, små sjal ol......så har du gaver på lur, og kanskje noen julegaver.
    Hos meg er det IKKE strikketørke, selv om det er sommer!

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)