søndag 15. desember 2013

Veggen med det rare

Når man har innebygd kjøleskap har man plutselig "ingen" plass å henge opp takkekort, tannlegeinnkalling og andre ting som er vanlig å ha på kjøleskapet.
Så da må man finne på noe alternativt. Jeg valgte dette alternativet:



 Om du vil lage din egen tavle så gjør du følgende:

- kjøp en isoporplate (bygningsisopor fra vilkårlig valgt byggvarebutikk funker perfekt!)

- trekk plata med ønsket stoff

- lage oppheng på baksiden, f eks av sen, og heng opp

- heng opp klesklyper på ei snor, fest snor/strikk på kryss og tvers, eller bare bruk nåler for å henge opp ting på tavla

- heng opp julekort, bilder og det du ellers finner for godt å vise fram

 Den nederste, lille rekka med klesklyper ble hengt opp nå i helga. Perfekt til å henge oppskrifter i når jeg og Chefen skal lage noe godt. I går valgte vi å lage berlinerkranser. Mmh!

Jeg valgte å henge opp tavla på slike kroker fra Clas Ohlson, et fint alternativ om man ikke vil lage hull i veggen (med forbehold om at man har vegg som egner seg, selvfølgelig). Og når jeg først er i gang å reklamere og tipse så kan jeg jo si at brudebildene (som det tok meg 3år! å få framkalt og hengt opp) henger på veggen ved hjelp av en slags borrelås. Funker helt supert :)




2 kommentarer:

  1. Veldig fint! Og stilig med snoren med klyper! Vi har en som ligner litt (minus snor) men som jeg brukte en gammel voksduk på. Lurer litt på å trekke om igjen, siden voksduken var ganske bråkete, og når alle lapper og ting kommer på, så blir helheten enda mer bråkete :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Det ser kanskje ut som stoffet er hvitt, men det har et ganske dust prikke-rute-mønster på det. Synes framsiden var for mørkt/rotete, så jeg har baksiden ut - funket fint det også :)

      Slett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)