lørdag 7. januar 2012

Julegaver del 3 - skyggesokker

Garn: 70 g Sisu
Pinne: # 3

Disse har jeg hatt i køen min på Raveleriet en stund, og endelig fikk jeg strikket dem :) Teknikken er jo i grunnen ganske lett, med rett og vrangmasker over 4 omganger som lager en mønsteromgang. Selv om det er enkelt nok, så er det ganske "plasskrevende". Derfor kuttet jeg ut mønsteromgangene 14-24 og 26 for at de ikke skulle bli for lange. Det var et par ting jeg, uten å mene det, gjorde annerledes enn i oppskiften, men det har ingen praktisk betydning for mønster eller passform. Neste gang skal jeg likevel lese mønster litt mer nøye ;)

Skyggesokker, katt Skyggesokker
Ser du katten med den lange halen?

Det var en gang ei jente som var så ivrig på å strikke, hun strikket både stort og smått, mørkt og lyst. Og dokumentere det hele gjorde hun også. Så når julegavesokkene hun strikket på var ferdig tok hun naturlig nok bilder av dem. Hun besteme seg for å ta noen flere bilder senere.
Noen dager gikk før jenta igjen prøvde seg på bildetaking. Da hun trodde alt var overført og i orden slettet hun bildene fra kameraet, bare for å oppdage at hun ikke hadde øverført de første likevel.
Akk og ve. Vel, sokkene var sendt og noen bilder hadde hun jo. Men før hun gav helt opp ville hun spørre sin søte, snille kjæreste om ikke han kunne se på saken. Og hvilken kjæreste! Den flotte, nerdete kjæresten tryllet på magisk vis fram bildene fra minnekortet. Og vips så var dagen reddet. Og snipp snapp snute, bildene av sokkene var ikke ute!

2 kommentarer:

  1. fantastisk! De kommer garantert i køen min også! :)

    SvarSlett
  2. Artige sokker, og jeg ser katten ja. :)

    Jeg har også stort "dokumenterings-behov" og hadde blitt rimelig stresset hvis bildene mine ble borte. Bra at han klarte å redde deg/dem/dagen da. *fnis*

    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)